Samsung a vandut mai putin, Huawei mai mult

Recent s-au publicat cifrele cu privire la numarul de vanzari inregistrate in trimestrul 3 pe piata GSM. Haideti sa vedem cum s-au descurcat Samsung, Apple, dar si principalii lor competitiori. In mod surprinzator, Samsung si Apple n-au dominat piata ca in trecut, Xiaomi si Huawei inregistrand si ei vanzari considerabile. Numarul total al vanzarilor de telefoane la nivel global a crescut cu doar 1.4% in acest trimestru fata de trimestrul trecut, numarul total de unitati vandute fiind de 289 de milioane. Samsung a inregistrat o mica scadere, pe cand Apple a crescut cu 0.7%, probabil datorita lansarii noilor modele. Foarte bine s-au descurcat si cei de la Huawei, mai ales datorita numarului mare de terminale Honor vandute.

Scaderea celor de la Samsung este una considerabila, de 14% pe intregul an, fiind cea mai mare scadere de pana in prezent. Motivul este cel mai probabil faptul ca modelele S9 si Note 9 nu au avut succesul scontat, precum si faptul ca pe segmentul mid-range competitia este din ce in ce mai serioasa iar gigantul Sud – Korean a inceput sa piarda teren, la fel ca si pe segmentul telefoanelor accesibile entry-level.

La polul opus ii avem pe cei de la Huawei, cu o crestere de 43% la nivelul intregului an, fiind din ce in ce mai aproape de Samsung la numarul de vanzari. La acest fapt au contribut atat investiitile mari in branding si campanii publicitare precum si extinderea in zone precum Orientul Mijlociu, Asia si Africa. In India, o zona cu potential enorm datorita faptului ca un procent mic din populatie a facut trecerea la smartphone, restul folosind inca telefoane mobile clasice, device-urile Honor reprezinta o alternativa preferata de multi datorita pretului redus si ofertelor avantajoase de sezon. Si Huawei a inregistrat un numar mare de vanzari in India din acelasi motiv, cele mai vandute modele fiind cele entry level sau mid-range.

Apple nu a inregistrat o crestere spectaculoasa, cel mai probabil din cauza faptului ca piata premium este usor saturata iar concurenta din partea brand-urilor Chinezesti este din ce in ce mai puternica. iPhone XS a fost depasit ca numar de vanzari de XS Max, probabil din cauza asemanarii izbitoare cu predecesorul sau.

In ciuda scaderii inregistrate, Samsung reuseste sa ramana in top cu 73.360 de milioane de unitati vandute (mai putin decat cele 85.605 de milioane de unitati vandute anul trecut). Locul secund este adjudecat de Huawei cu 52.218 de milioane de unitati vandute in vreme ce Apple ocupa doar pozitia a treia cu 45.441 de milioane de unitati.  O crestere notabila a inregistrat si Xiaomi cu 33.219 milioane si Oppo cu 30.563 de milioane.

Ce trend-uri putem observa din cifrele de mai sus? Se cauta telefoanele accesibile mai degraba decat flagship, cu camere performante si display-uri cu rezolutii de buna calitate. Producatorii chinezi si-au consolidat pozitia pe piata prin vanzari impresionante in zonele in care piata este in curs de dezvoltare. Urmeaza 5G si telefoanele pliabile, insa nu anticipam schimbari majore care sa se reflecte in numarul de vanzari inainte de 2020.