Problema cu iPhone XS si XR

iPhone-urile lansate de Apple in 2018 fac impreuna un trio impresionant. Astfel, iPhone XS si XS Max prezinta ecrane OLED de o calitate vizuala foarte buna, iar iPhone XR, desi este mai ieftin si are un ecran LCD, nu este mai putin impresionant in comparatie cu cele doua modele. Toate cele trei dispozitive sunt alimentate de procesorul A12 Bionic, fiind printre cele mai puternice smartphone-uri disponibile in acest moment pe piata de telefoane mobile. Nici macar erorile ocazionale ale functiei Face ID nu pot ascunde faptul ca ultimele dispozitive lansate de Apple sunt fantastice. Insa, exista o problema majora in legatura cu aceste telefoane, si nu are legatura cu specificatiile modelelor, ci, mai degraba, cu politica adoptata de compania americana in ceea ce priveste vanzarea gadget-urilor sale.

Mai concret, un prim exemplu este controversata “Apple Tax”, denumire pe care criticii companiei americane o folosesc pentru a descrie pretul mult mai mare al iPhone-urilor in comparatie cu smartphone-uri ce folosesc Android ca sistem de operare. Dintr-un anumit punct de vedere, acest pret mai mare poate fi justificat prin faptul ca Apple ajunge la masuri extreme pentru a se asigura ca telefoanele sale au aspectul si specificatiile necesare in momentul in care sunt livrate unui client. Acest lucru nu ar reprezenta o problema atat de mare daca nu ar parea ca Apple incearca din adins sa-si taxeze suplimentar clientii cu fiecare ocazie. Un exemplu al acestui fapt este felul in care toate iPhone-urile din 2018 au prezinta optiunea de incarcare rapida, insa nici una dintre aceste dispozitive nu sunt livrate impreuna cu un incarcator capabil sa furnizeze cantitatea necesara de energie pentru aceasta optiune. Strategia Apple este de a lega mufa de incarcare de aceleasi incarcatoare, care nu au aceasta optiune si a forta utilizatorul sa plateasca inca 81 de euro (adica in jur de 384 de lei la noi) pentru a-si asigura incarcarea rapida. Astfel incat, evident, un utilizator poate ajunge doar la optiunea de a-si cumpara un incarcator potrivit pentru aceasta functie, lucru care nu este unul benefic pentru buzunarele clientilor. Pentru fanii Apple, acesta este un lucru nu pare sa fie o problema prea mare, avand in vedere ca ei sunt obisnuiti cu aceasta practica, insa pentru orice alt utilizator de smartphone, aceasta politica reprezinta, fara indoiala, o bataie de joc in mod fatis.

Se va schimba vreodata aceasta situatie? Orice este posibil, insa nu cred ca se va intampla intr-un viitor apropiat din simplul fapt ca Apple are o reputatie in a executa politici controversate din toate punctele de vedere, insa inca este in top pe piata de telefoane mobile pentru faptul ca ofera specificatii mai bune in comparatie cu majoritatea telefoanelor Android. Clientii au o toleranta ridicata pentru aceste practici, pentru simplul motiv de a se asigura ca obtin un iPhone, iPad, MacBook sau orice alt dispozitiv cu aceasta sigla. Un lucru este sigur: pana in momentul in care clientii se vor revolta si vor cere un tratament mai bun, Apple nu isi va schimba niciodata practicile.