Stiri

Amazon, Apple, Facebook si Google si-au aparat practicile comerciale in declaratii care au servit ca raspuns la intrebarile adresate de catre un comitet al Congresului care investigheaza aceste corporatii pentru acuzatii legate de politici anti-concurentiale. Cu alte cuvinte, ancheta exploreaza concurenta pe pietele online si in ce masura se angajeaza aceste mari corporatii din domeniul tech intr-o „conduita anticoncurentiala”. Comitetul judiciar al Camerei a dat spre publicare, in cursul zilei de marti, raspunsurile detaliate ale acestor corporatii la intrebarile pe care comitetul le-a propus in septembrie in legatura cu companiile si concurenta lor in materie de comert online si continut; comunicari legate de achiziții, si alte probleme in acest domeniu de activitate.

Ancheta Congresului vine intr-un moment de rascruce pentru corporatiile tech, in care acestea se confrunta cu un control mai amanuntit din partea autoritatilor de reglementare guvernamentale, care s-au orientat asupra comportamentului anticoncurential, al incalcarilor in materie de confidentialitate a utilizatorului si al abuzului de date. Departamentul de Justitie si Comisia Federala a Comertului, cele doua agentii americane care se ocupa cu probleme antitrust, analizeaza modelul de afaceri al tuturor acestor companii numite mai sus.

In raspunsul lor, cei de la Google au negat ca si-ar favoriza propriile servicii in fata serviciilor rivale in domeniile motor de cautare, platforme video sau browsere de internet, potrivit Reuters. „Marea majoritate” a traficului rezultat din cautarile Google se indreapta spre site-urilor care nu apartin de Google, a spus compania. Cu toate acestea, cei de la Google au mentionat si faptul ca nu pot furniza o mare parte din datele solicitate de catre Congres, conform raportului celor de la Reuters. „Nu avem o definitie standard pentru ceea ce sunt considerate„ cautari de locatie ”si, prin urmare, nu putem furniza informatiile specifice solicitate”, a spus Google intr-un raspuns in aceasta privinta.

Facebook a recunoscut ca a blocat unele aplicatii ale unor dezvoltatori terti de pe platforma sa, insa acest lucru ar fi fost cu scopul de a reproduce functionalitati de baza, au raportat cei de la Reuters. Atunci cand reprezentantilor companiei lui Mark Zuckerberg li s-au cerut detalii in legatura cu motivul pentru care acestia au eliminat aplicatii precum Phhhoto, MessageMe, Voxer si Stackla, Facebook a raspuns, vag, ca „vom restrictiona aplicatiile care incalca politicile noastre”, fara a elabora pe tema politicilor care au fost incalcate. Facebook a negat faptul ca ar utiliza datele prelucrate de la comercianti pentru a lansa, stoca sau impune un pret mai mare pentru produsele cu eticheta privata, a raportat Reuters.

Apple a raspuns unor intrebari legate de comisioanele sale pentru browser si App Store, insa atunci cand compania a fost intrebata cat a cheltuit pentru dezvoltarea aplicatiei sale Maps, reprezentantii acesteia au raspuns, scurt si la obiect, „miliarde”, conform celor de la Reuters.

Contactati de catre publicatii din presa americana, cei de la Amazon si Google au refuzat sa acorde comentarii suplimentare pe aceasta tema. Reprezentantii celor de la Apple si Facebook nu au raspuns imediat acestor solicitari de comentarii.