Lyft isi propune sa-si faca serviciile mai sigure

Lyft a anuntat, marti, ca a implementat noi functii in cadrul aplicatiei sale; functii care vizeaza imbunatatirea sigurantei pasagerilor. Acestea vin impreuna cu aparitia unui buton, care le permite pasagerilor sa sune la 911, numarul de urgenta din Statele Unite, in cazul in care au parte de vreo problema cu soferul. „Lyft se axeaza necontenit pe gasirea de noi modalitati de consolidare a masurilor de siguranta pe platforma noastra”, a declarat Mary Winfield, sefa departamentului pentru incredere si siguranta a companiei, intr-o postare publicata pe blog. Aceasta miscarea vine dupa ce numeroase atacuri, rapiri si violuri au fost comise de soferii Lyft si Uber. Conform rapoartelor din presa internationala, peste 120 de soferi de la aceste doua companii si-au agresat pasagerii. Iar in cateva state din SUA – printre care California, Colorado, Massachusetts si Texas – au fost demarate investigatii asupra lui Uber si Lyft, in care aceste doua companii sunt acuzate de faptul ca nu reusesc sa monitorizeze in mod adecvat soferii, si ca printre cei pe care i-au angajat pentru acest post sunt oameni cu cazier, printre care si fosti puscariasi.

Persoanele care se dau drept soferi de Uber sau Lyft reprezinta, de asemenea, o problema. In ultima luna. Astfel, potrivit unui raport circuland prin presa americana, un student de la Universitatea din Carolina de Sud a fost omorat de un barbat care s-a dat drept sofer de Uber. Si in San Francisco, Orlando Vilchez Lazo – un barbat numit „violatorul de *****” – a fost acuzat de hartuirea sexuala a patru femei in patru incidente separate. Lazo a fost un sofer de Lyft, dar din cauza litigiilor in desfasurare, nu este clar daca el a fost prezent in calitate de conducator auto al companiei in timpul acestor incidente sau folosea aplicatia fara sa aiba permisiunea superiorilor sai.  

De asemenea, in San Francisco s-a lansat, in septembrie anul trecut, o campanie de constientizare publica numită „Rideshare with Care” (O calatorie cu grija) in care isi indeamna pasagerii sa verifice placuta de inmatriculare a masinii cu care calatoresc, fie ca-i o comanda a unui sofer de la Uber, fie ca-i a unui sofer de la Lyft, inainte de a intra. Noile functii ale aplicatiei Lyft vizeaza aceasta idee de a face ca pasagerii sa verifice placuta de inmatriculare a soferului. Si daca ceva nu este in regula, soferii vor putea contacta rapid autoritatile prin apasarea butonul de panica, ce formeaza si suna automat la 911. Lyft a anuntat luna trecuta ca va efectua si controale de fond ale conducatorilor auto an de an, pentru a evita sa mai angajeze soferi care au fost la un moment dat inchisi.

Si Uber a lansat caracteristici de siguranta similare in cursul anului trecut, inclusiv un buton de urgenta 911 in aplicatia sa si controale anuale de fond ale soferilor pe care compania ii angajeaza. Oamenii care folosesc serviciul Uber pot, de asemenea, sa-si tina anonime locatiile lor de preluare si debarcare, astfel incat soferii sa nu poata sa pastreze informatiile despre locatia lor exacta la sfarsitul calatoriei.