Tehnologia AI care poate interpreta persoane

Inteligenta artificiala incepe sa joace un rol din ce in ce mai mare in domeniul tehnologiei. De la utilizarea sa cu scopul de a elimina automat un anumit tip de continut, pana la intrebuintarea acestuia pentru asistentul vocal sau in lumea gamingului, aceasta tehnologie ajuta atat companiile, cat si utilizatorii, sa realizeze anumite lucruri pe care acum 10 ani le-ai fi crezut imposibile. Insa, ca orice lucru benefic, aceasta tehnologie poate fi folosita si in cazuri mai putin pozitive. De exemplu, imagineaza-ti faptul ca cineva ti-ar putea utiliza vocea si infatisarea pentru a dezvolta un videoclip compromitator cu tine. In momentul de fata, acest lucru este, intr-adevar, posibil. Cu toate ca, din fericire, aceasta tehnologie nu a ajuns pe mana publicului larg. 

Insa, o companie ca Samsung dispune de aceasta tehnologie. Compania sud-coreeana a reusit sa dezvolte un program care poate produce clipuri deepfake (videoclipuri false in care oamenii par sa faca sau sa spuna lucruri pe care nu le-au facut niciodata, deseori intr-o maniera compromitatoare). Aceste videoclipuri obisnuiau sa necesite seturi intregi de imagini de dimensiuni mari pentru a crea un fals cat mai realist, plus un actor de voce care sa poata imita perfect o persoana. 

Ei bine, nu mai este cazul, pentru ca Samsung a dezvoltat un nou sistem de inteligenta artificiala ce are potentialul de a produce clip-uri deepfake in masa, daca este nevoie. Iar  pentru producerea acestora nu mai este necesara decat o singura fotografie. Un laborator de inteligenta artificiala al Samsung in Rusia a reusit sa puna la punct aceasta functie detaliu cu detaliu. Iar compania sud-coreeana nu este singura care dispune de aceasta tehnologie.

Tehnologia poate fi folosita ca o metoda pentru satira sau divertisment, un exemplu concret fiind portretizatea vietii unui personaj dintr-o pictura clasica. Insa, poate fi folosita si ca o metoda pentru a denigra un anumit personaj implicat in viata publica. Lucru care s-a intamplat deja. Primul care a patit acest lucru a fost gazda Podcast, Joe Regan, despre care s-a facut un videoclip in care acesta pare sa vorbeasca despre echipele de hochei ale cimpanzeilor si alte lucruri bizare in acest sens. Rogan, care nu este strain de lume tehnologiei, a declarat despre acest clip ca este unul “teribil de precis”.

Iar cel mai recent caz in acest sens a fost chiar directorul executiv al Facebook, Mark Zuckerberg. Recent, a aparut un videoclip pe Instagram in care Zuckerberg pare sa ofere  un discurs scurt despre puterea pe care ti-o ofera colectarea datelor de la utilizatori, discurs in care le multumeste celor de la Spectre pentru a-l fi facut sa realizeze importanta posibilitatii de a colecta aceste date. Apare impreuna cu sigla CBS si cu un anunt in care Zuckerberg ar fi declarat ca Facebook va creste transparenta in privinta anunturilor. Desi se precizeaza faptul ca este un pamflet, trebuie sa recunoastem ca acesta chiar pare a fi Zuckerberg. 

Este o notiune alarmanta, prin prisma faptului ca este o tehnologie din ce in ce mai utilizata in domeniu, iar in cazul in care ajunge la indemana publicului, internetul ar fi un loc de trei ori mai periculos decat este in prezent.