Google Play Music a ajuns la 15 milioane de abonati

Serviciile de muzica platite ale celor de la Google au atins cifra de 15 milioane de abonati, conform unor surse familiarizate cu industria de aplicatii. Este o realizare uriasa pentru o companie care s-a luptat de ceva timp pentru a construi o platforma de streaming care sa aiba succes. Cifrele includ abonatii celor doua servicii ale motorului de cautare – YouTube Music si Google Play Music – conform surselor, care au cerut sa nu fie identificati, intrucat aceste informatii nu sunt publice. Numarul include si anumiti clienti care inca sunt abonati la oferte promotionale.

Cu toate acestea, Google, care este parte a Alphabet Inc incepand din 2015, inca se afla la o distanta respectabila fata de liderii pietei: Spotify dominand din acest punct de vedere cu peste 100 de milioane de abonati, in timp ce Apple Music are peste 50 de milioane de abonati. Insa progresul este un semn bun pentru o companie sustinuta de anunturi, care rareori a avut parte de clienti care sa plateasca pentru serviciile sale. YouTube a refuzat sa comenteze numarul total al clientilor pentru serviciul sau platit de muzica, insa abonații YouTube Music si Premium au crescut cu peste 60% in perioada dintre martie 2018 si martie in acest an. Abonatii Premium platesc atat pentru serviciul de muzica, cat si pentru alte servicii precum accesul la YouTube fara reclame. YouTube Music este ultimul efort al companiei americane in acest sens si, pana acum, reprezinta cel mai mare succes al celor de la Google in ceea ce priveste numarul total de clienti.

In schimb, YouTube TV, un serviciu de televiziune live, care ofera zeci de canale in schimbul unei taxe lunare, are peste 1 milion de abonati. Ceea ce este putin, avand in vedere faptul ca vloggeri sau artisti din Romania au atins deja aceasta cifra pe canalele lor, insa si acest serviciu are potentialul de a creste. Probabil ca nu va ajunge la nivelul Netflix, dar va mai creste in timp.

 

Conflictele YouTube cu industria muzicala

YouTube Music ofera o biblioteca de milioane de melodii, playlisturi si cateva videoclipuri. Compania a acumulat in jur de 5 milioane de abonati pentru acest serviciu de cand YouTube a introdus noua aplicatie, in luna mai a anului trecut, potrivit surselor, citate de catre publicatia Bloomerg. Cresterea platformelor de streaming a ajutat industria muzicala sa se redreseze in urma unui declin ce a durat mai bine de 15 ani. YouTube are o istorie complicata in raport cu industria, care acuza platforma video ca le permite utilizatorilor sai sa incarce videoclipuri muzicale gratuite pentru care unii artisti si-au asumat din start drepturi de autor.

Lyor Cohen, care serveste acum ca sef al departamentului de muzica la nivel mondial al celor de la YouTube, a incercat sa imbunatateasca relatia platformei video in raport cu  industria muzicala. Astfel, el a dezvoltat noi proiecte video pentru a atrage mai multi clienti, inclusiv seriale video de scurt metraj, precum Billie Eilish, si a finantat campanii promotionale pentru albume noi. In ultima lună, YouTube a gazduit fluxuri live pentru concerte sau festivale de muzica, precum Coachella, si a promovat un nou videoclip de la Taylor Swift