Review-uri

Stim cu totii ca cele mai populare brand-uri in materie de telefonie ale momentului sunt Apple si Samsung, care isi disputa mare parte din vanzari, restul competitorilor inregistrand numere de unitati vandute considerabil mai mici decat acestia. Insa haideti sa vedem care sunt cifrele exacte pentru 2018, pentru a ne face o idee asupra felului in care s-a dezvoltat piata in prima jumatate a anului.

La nivel global, numarul de achizitii a scazut cu 2% fata de aceeasi perioada a anului trecut, numarul de unitati vandute in prima parte a lui 2018 fiind de 360 de milioane la nivel global.

In mod surprinzator clasamentul nu este condus de data aceasta de Apple ci de Samsung, cu 20% din numarul total de unitati vandute, in ciuda unei scaderi de 11% fata de anul trecut. Aceasta scadere a fost generata de vanzarile slabe inregistrate de S9 pana in prezent. Pentru a diminua efectul dezastruos al acestei scaderi, Samsung a lansat modelul Galaxy Note mai devreme insa urmeaza sa vedem abia la sfarsitul anului daca strategia lor a dat roade, mai ales ca Apple isi laseaza dispozitivele in fiecare an spre sfarsitul toamnei, iar cifrele sufera modificari considerabile in a doua parte a anului.

Care sunt brand-urile aflate in crestere? Nokia HMD, OnePLus, Techno, Xiaomi, Infinix si Huawei s-au aflat pe o panta ascendenta in vreme ce Lenovo, Gionee, Micromax si Sony au inregisrat cele mai mari scaderi in materie de unitati vandute in aceasta prima jumatate a anului. Primii 10 jucatori din top si-au disputat 79% din piata, lasand pentru numele mai mici (in numar de peste 600) doar restul de 21%.

Trend-ul generalizat de scadere a vanzarilor se datoreaza faptului ca in China, SUA si Europa de Vest consumatorii nu se mai grabesc la fel de tare sa isi inlocuiasca telefonul.
In China principalul actor a fost Huawei, ce a depasit Apple si la numarul de vanzari la nivel global in premiere anul acesta, ocupand locul doi, dupa Samsung. Vanzarile companiei chineze au crescut cu 41% in Q2, aceasta inregistrand o crestere de 21% in China (unde deja avea o pozitie bine consolidata) si de 71% la nivel global.

Cum au reusit sa ajunga la acest rezultat dupa 7 ani de dominatie Apple – Samsung? Prin focusarea pe telefoanele pentru bugete medii (prin intermediul sub-brandului Honor), fara a scapa din vedere si modelele de top insa si prin deschiderea de magazine proprii in Asia de Sud Est.

Cei de la LG au vandut si ei 10.2 milioane de unitati, cu 23% mai putin decat anul trecut, in special din cauza unei scaderi pronuntate inregistrate in America de Nord si America Latina.

Pe locul 8 s-au aflat cei de la Lenovo, cu o cota de 3% din piata. Desi telefoanele lansate sub brand-ul Motorola au inregistrat o crestere spectaculoasa, acestea nu au putut contracara scaderea in popularitate a celor vandute sub brand-ul Lenovo.

Pe locul 10 s-a aflat Nokia HMD, aceasta fiind prima data cand prinde un loc in top 10 dupa ce a reintrat pe piata telefoanelor mobile. A reusit aceasta performanta prin lansarea unui nou portofoliu de modele ce i-au consolidat prezenta la nivel global.

Pentru a vedea insa daca ciferele vor arata la fel si la sfarsitul anului, va trebui sa asteptam inceputul lui 2019 si lansarile de toamna.