Serviciul de streaming Apple

Intr-un interviu realizat de fondatorul Apple, Steve Jobs, pentru biografia sa, si publicat la  scurt timp dupa moartea omului de afaceri american, in 2011, acesta a dezvaluit ca, in ceea ce priveste televiziunea, era convins de faptul ca a gasit solutia potrivita pentru a asigura succesul Apple si in acest domeniu. Exista posibilitatea sa aflam, in curand, exact strategia la care s-a gandit Jobs pentru propulsarea companiei americane in acest domeniu, intrucat a fost anuntata de mai mult timp dezvoltarea unui serviciu de streaming propriu, al Apple, care sa fie disponibil pentru iPhone si alte dispozitive iOS.

Bugetele companiei americane, alocate pentru productia de seriale si emisiunii proprii,  depasesc suma de 1 miliard de dolari si par sa sugereaze ca cea mai recenta incursiune a Apple in lumea creatiei de continut va fi mai mult ambitioasa decat pana acum. Compania americana a reusit sa atraga nume mari in proiectul sau, precum Jamie Erlicht si Zack Van Amburg, cunoscuti pentru rolurile lor in seriale precum Breaking Bad si Better Call Saul, dar si cu personalitati cu multa experienta in acest domeniu, ca Matt Cherniss, Dave Hunt, Carol Trussler, Dana Tuinier si multi altii. Aceasta este dovada faptului ca Apple este motivata serios pentru a isi face un nume in randul creatorilor de continut de televiziune, si ar putea in viitorul apropiat deveni o concurenta de luat in considerare pentru cei de la Netflix.

Cu toate acestea, intr-un studiu realizat de Bloomberg, se anticipeaza faptul ca cel mai bun scenariul in cazul serviciul video Apple ar fi ca acesta sa pastreze in continuare un numar „probabil destul de mic” de abonati. Astfel, adaugarea a 20 de milioane de abonati la 15 dolari pe luna pana in 2020 nu ar creste veniturile companiei decat cu 1%. Reprezentantii Apple au raspuns acestor predictii cu argumentul, ironic, ca dupa calculele lui Sachs, un “produs” Apple News, care costa 10 dolari pe luna pentru un abonament, ar adauga doar 0,4 procente din punct de vedere al veniturilor. Desigur, argumentul logic este ca aparitia acestui tip de servicii ar putea sa intareasca legaturile utilizatorilor cu dispozitivele iOS, dar Hall susține ca, in ciuda faptului ca popularitatea iPhone-ului a crescut considerabil in ultimii ani, acest lucru „este putin probabil sa influenteze semnificativ linia de baza a Apple”.

Credem ca Apple planifica un eveniment de lansare pentru noul serviciu de streaming pe 25 martie, judecand dupa invitatiile cu titluri sugestive pentru urmatoarea sa conferinta de presa, eveniment anuntat saptamana trecuta, afirmand pur si simplu: “It’s Show Time”. Totusi, in ciuda acestor zvonuri, evenimentul din 25 martie ar putea sa nu fie cu totul despre noul serviciu de streaming – astfel incat exista zvonuri conform carora Apple ar fi pregatita pentru a lansa AirPods 2 in cadrul acestei conferinte de presa, plus ca o multime de fani ai companiei asteapta cu nerabdare un pachet de incarcare wireless AirPower, cu toate ca ne indoim de acest lucru din cauza problemele pe care compania le-ar fi avut in legatura cu dezvoltarea dispozitivului.